Diskusní server | Fotbalová online manažer hra | Fantasy online hra | Hry online | Hraj poker
 
Kategorie | Nové diskuse | Statistiky | Hledat | Live | Online | Help
Kategorie: Internet a počítače
1-20 |<< << >> >>| HOME

#1950 Jabber - všechno v jednom (ICQ, MSN, Yahoo!, SMS v ČR)

Jabber je "kecálek", podobně jako například MSN nebo ICQ. Jabber však je mnohem víc, než jen obyčejný IM. Pokecat si můžete nejen s kolegy ze všech konkurenčních IM, ale z Jabberu můžete odesílat SMS, přenášet soubory, zjišťovat počasí či TV program a mnoho dalšího. To vše bezpečně a pohodlně ze svého oblíbeného klientu.

Zaujalo vás to? Vyzkoušejte si to sami! Jsou to tři jednoduché kroky.

Kdo je online? Aniel | Bauer | Barbie | Collector | cze_tom: | Majoman | McPit | Mishaak | Sirih | Xafir
Rychlé odkazy: Twitter Jabbimu | Něco hledám | Jede server? | Potřebuji pomoc! | Chci si pokecat (MUC) | Chci si zaflejmovat | Chci pohádku | Reklama: Chci SeaMonkey
NewDS Jabber komunita: ikonky z NewDS do Psi | groupchat newds@conf.netlab.cz | NewDS na Jabber Wiki
CBX 18.02.2009 17:17:04 Book 04:44:46
MIK 18.02.2009 17:13:57: já nechci říct, že třeba Ubuntu je pro ty, co se dobře vyznaj, to ne, dal jsem ho ségře na netbook a ačkoliv nikdy před tím linux neviděla (stejně jako její frajer), tak s tím s menšími výhradami pracují takřka bez problémů, ale otec už je něco jinýho. Ten měl kdysi počítač s Win 98 (v provozu pár hodin do měsíce), v práci nikdy s PC nemakal, takže nemá skoro žádné znalosti. A když prostě bude chtít něco dělat, tak v XP to udělá nebo si nechá poradit od sousedů či známých, prostě kdo je po ruce. A ti se třeba v Ubuntu prostě nevyznaj a nic nenajdou.. To stejný jsou Office. A i když jsou alternativní produkty hodně podobné, tak to prostě nezabírá, jak by se čekalo..
MIK 18.02.2009 17:15:47  
JEWAKAH 18.02.2009 17:14:23: hodiny času? Asi používala jiný Ubuntu, než naši. ::(
ILLIDAN 18.02.2009 17:15:41  
MIK 18.02.2009 17:11:54:
Rozhodně si myslím, že hlavní věc pro nebo proti je stejně v člověku, ne v systému jako takovém. Linux je v něčem jiný, ale když se podíváte zde: http://www.zdnet.com.au/insight/software/soa/Is-it-Windows-7-or-KDE-4-/0,139023769,339294810,00.htm - uvidíte, že v praktickém užívání není zas takový rozdíl.
Na druhou stranu musím uvést, že jeden můj známý má s Linuxem poměrně problémy (hlavně ve zvuku a grafice), neboť má obrazovku CRTčko....
Football Arena - Fotbalový online manažer
JEWAKAH 18.02.2009 17:14:23  
MIK 18.02.2009 17:11:54: ILLIDAN 18.02.2009 17:10:09: ja vam v tom pouzivani neodporuju, mamka taky dva roky bez problemu pouzivala ubuntu, ale od te doby co se ode mne odstehovala, uz to proste nejde, ja nemam hodiny casu, abych za ni dojizdela a ten system spravovala.

doted rika, ze se ji s ubuntu pracovalo lip a prislo ji to prehlednejsi.
MIK 18.02.2009 17:13:57  
CBX 18.02.2009 17:13:25: Vpořádku, pochopil jsem to. Mám rád dvojsmysly. Využil jsem ho. ::)
CBX 18.02.2009 17:13:25 Book 04:44:46
MIK 18.02.2009 17:11:54: ehm, abych se ještě jednou upřesnil, tak jsem nemyslel nenormální ve smyslu divné, ale ve smyslu spíš asi více vnímavé či schopné, než ty ostatní, normální - běžné starší lidi...
SHADDOW 18.02.2009 17:13:03  
MIK 18.02.2009 17:11:54: no pisal som to skor ... nemal som refresh a bol som afk O:)
MIK 18.02.2009 17:11:54  
SHADDOW 18.02.2009 17:09:36: Opakuješ, co již bylo řečeno. ::)

ILLIDAN 18.02.2009 17:10:09: Díky za potvrzení, že nemám nenormální rodiče. ::) Trochu jsem začínal být nervózní ::E
SHADDOW 18.02.2009 17:11:26  
MIK 18.02.2009 17:02:25: tak tak ... to iste sa ale deje prave s C# ... nikto to neupouziva (z odbornikov) lebo sa to neoplati ale napriek tomu to kazdy vychvaluje
ILLIDAN 18.02.2009 17:10:09  
MIK 18.02.2009 17:02:25:
Souhlasím. Podobným případem jsou moji rodičové, kteří mají počítač vyloženě na surfování po netu a psaní si s námi, potomky....už asi rok mají doma Ubuntu, všechno jim tam funguje, Firefox používali už beztak dávno - ještě na windows... Komunikují v multiprotokolovém messengeru po sítích Jabber a ICQ...nemají s tím problém.
SHADDOW 18.02.2009 17:09:36  
linux ma nevyhodu ze menej ludi v okoli ti to dokaze vysvetlit ... ano na linux mas mozno podrobne dokumentacie ale clovek ktory sa boji zapnut pocitac ci to robi spravne tazko nieco take najde :D
MIK 18.02.2009 17:08:54  
Ale řeknu to ještě jinak. Všichni (nemyslím nikoho jmenovitě) tu nadáváte, jak vám blbne ICQ, nebo ICQt, nebo alternativní klient, nebo kdovíco... Když vám řeknu "jednoduchá věc - použijte jabber", tak křičíte, že máte X lidí na ICQ a jen Y lidí na jabberu. Tak vám řeknu "co vám brání, abyste jim nabídli jabber?", začínáte o složitosti a komplikacích. Když vám tu složitost vyvrátím, tak si stěžujete, že byste museli vyset na drátě a těm lidem pomáhat. (už myslím jmenovitě) No prostě kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.

Myslím, že si každý musí zamést před svým prahem. Já nemám problém občas někomu pomoci jen proto, že mě to těší. Jestli vám vadí investovat do svých přátel pár minut (ojediněle hodin), tak to je váš problém. Mně fakt padající ICQt netankuje. ::V Vás jo?

Pasivním přístupem totiž ten síťový efekt nezlomíte, uvědomte si to. Já jsem už na jabber převedl tolik lidí, že na ICQ mám jen pár starých známých z předinternetové doby (střední, základka). A toho jsem věru nedosáhl nadáváním na padající ICQ.
JEWAKAH 18.02.2009 17:04:19  
MIK 18.02.2009 17:02:25: ohledne jabberu s tebou naprosto souhlasim...
MIK 18.02.2009 17:02:33  
JEWAKAH 18.02.2009 16:51:31: Hele já nevím, všechny? Já fakt netuším - tiskárnu jsem v Ubuntu instaloval jen asi 3x (jednu doma, dvě v práci) a vžycky jsem jen klikal Další>>další>>další. Nejsložitější bylo najít název tiskárny v tom příšerně dlouhým seznamu - ještě, že byl rozdělený podle výrobců a seřazený podle abecedy.

CBX 18.02.2009 16:54:25: Ne, to není pravda. Linux mohou *používat* naprostí techničtí antitalenti.

Ale dost OT ::E
MIK 18.02.2009 17:02:25  
CBX 18.02.2009 16:25:18: Ano, windowsům dneska rozumí kde kdo, a tak co by neporadil? To je přesně ten důvod, proč jsou Windows nejrozšířenější OS... a také proč se z těch počítačů staví zombie net. Upřímně - jsem rád, že to rodičům mohu vysvětlit já a né kde kdo. Zas tu trochu času rád obětuji, protože vím, že se mi to do budoucna vyplatí.

Nevím, to vysedávat dny a vysvětlovat, mi do toho nesedí. Neučím je přeci programovat, ale používat. Na plochu jim nasázím ikonky programů, co potřebují, každý před nima spustím (už jsem ho nakonfiguroval, takže to je nečeká) a ukážu jim, jak s tím. Nejsou blbí, sami ať si najdou svou cestu. Dodám, že otec je v důchodovém věku a před Kubuntu žil v době T602...

A řešení problémů? Nedovedu srovnat s administrací cizího windowsího stroje (čistit breberky po od kde koho poučených uživatelů musí být maso), ale u mě dobrý. Jdnou za měsíc se tam sshačknu, aptitude update; aptitude upgrade a je vymalováno. ::V Ano - občas se vyskytne problém, že třeba procesy open-office se hromadí v paměti a nejde otevírat další okna. Ale nic, co by nešlo vyřídit za pět minut, kolikrát na dálku.


Ale ať se vrátíme k tématu. Není pravda, že uživatel musí mít nějakou zkušenost s počítačem, aby mohl *používat* jabber. (S menší dávkou přesvědčení jsem ochoten tohle tvrdit i o Linuxu.) Je to jen o tom překonat jeho počáteční obavy (časová investice pár minut na instalaci a nastavení + pár hodin na první spuštění a vysvětlení) a když narazí na nepřekonatelný problém ("já chci ty fotky z disku poslat kamarádce"), nenechat ho tápat.

Prostě a jednoduše: jde to - prostě jednoduše ::) Důkazem je nejen moje rodina, ale i rodina mojí polovičky - ti nejdřív začali chodit "surfovat" na rodinný počítač - kteří dnes bez problémů používají jabber i další "alternativní" ASW a (co je na tom nejlepší) vůbec to neřeší.
CBX 18.02.2009 16:54:25 Book 04:44:46
JEWAKAH 18.02.2009 16:51:31: tak tak, Linux je prostě pořád tak trochu dobrodružství...
JEWAKAH 18.02.2009 16:51:31  
MIK 18.02.2009 15:56:43: Ano, opet si v situaci kdy ty tomu rozumis, ale oni ne. Ty se na to divas pohledem IT odbornika, to oni nejsou.

Ktera tiskarna na trhu ma na CD ovladace treba k ubuntu. Ukaz mi ji.

Ano, tu tiskarnu jsem v 8.10 rozbehala, ale musela jsem se sebrat a jet k nim 70km. Na to ale ja nemam cas. Vim, ze v XP to proste rozbehaji sami, bez me asistence (ktera by jim byla na nic, protoze win nerozumim.)

Ne ve vsem mas konkurenci, u nich je wifi, kdyz jim to tehnik zdejsi wifi site prijel pripojit, videl linux poprve... co maji delat? rict jdeme jinam? ale u nich zadna jina wifi sit neni, nemaji telefon a kabel tam neni. Co s tim?
CBX 18.02.2009 16:25:18 Book 04:44:46
Miku, ono to má ještě jinej důvod. Když takovým lidem nainstaluješ xp a icq, tak jim dokáže poradit kde kdo, když něco nejde. Když jim nainstaluju Ubuntu a PSI, tak tam budu vysedávat dny, než jim vysvětlím, jak co používat. A já u rodičů nebydlím a ségra se v tom nevyzná a i kdyby, tak taky pořád není doma. Sousedi taky ne, nikdo z otcových známých zrovna tak, takže hádej, kdo by pořád musel viset na drátě nebo u toho sedět a vysvětlovat...
MIK 18.02.2009 16:06:48  
TORAK 18.02.2009 16:00:44: V čem pokulhává analogie? Požaduji výrobek plnící správně svou funkci a splňující mé provozní možnosti. Dobrá, dovětek o Linuxu neměl být v jedné větě se slovem "dobrá", ale mohl být hned ve větě následující.

Poslední větu nebudu komentovat, protože nechci urážet většinu prodavačů. Můj prodavač mi doporučil tiskárnu, která nejen že funguje přes USB pod Linuxem, ale má rozšířenou verzi fungující přes LAN. Asi bych nekupoval kuchyňskou troubu u někoho, kdo tomu nerozumí - co kdybych potom vyhořel - proč lidi kupují tiskárny, jako tepláky od vjetnamců? ::) Soráč, tepláky se roztrhly za dva dny. ::F
TORAK 18.02.2009 16:00:44  
MIK 18.02.2009 15:56:43: tak tahle analogie lehce pokulhává, promiň
ano, je podstatné, že to chtějí použít pod Linuxem, ale pod větou "která je dobrá" se rozumí "která má dobré tiskové výstupy"
ostatně na otázku "pojede to pod Linuxem?" ti velká část prodavačů není schopná odpovědět

> ARCHIV DISKUSE <


|<< << >> >>|