Diskusní server | Fotbalová online manažer hra | Fantasy online hra | Hry online | Hraj poker

Kategorie | Nové diskuse | Statistiky | Hledat | Live | Online | Help
Kategorie: Města a místa
1-1 |<< << >> >>|

#6347 Putovani po JV Asii ( KL, Bali, Phuket, Phi Phi, Krabi, Satun, Langkawi, Borneo )

ANETA 11.02.2012 15:30:32
1. Den 27.01.2012
Letiste Praha
V 8h rano se pomalu schazime na letisti. Leti nas celkem 8: muj pritel David E., a potom taky leti Tom R., Lukas V., Vlada bonbon, Petr B., Ondra K., Michal K. A ja:)
Davame si jen neco lehkeho v Subway,
Tom potkal na letisti kamosku, dostavame speedy boarding nalepky a nastupujeme mezi prvnimi do letu od spol. Easy jet smer Londyn Gatwick. Zpatecni let stal 1600,-Kc.
Cesta bezproblemova, na letisti Gatwick jsou jen drahe restaurace, par samoobsluh, takze to resime svacinou z domova a travime kecanim, spanim 12 hodin. Odbaveni jsme pres net, ale spolecnost Air asia vyzaduje predlozeni pasu na check inu, dale u screaningu mame mensi potize, hlavne buzeruji ze vsechny gely, kremy musi byt v pytliku a 1 gel nesmi mit vic jak 100 ml. Pote si davame jidlo v mekaci, vyslo kolem 8£. Zpatecni let do Kuala Lumpur v Malaisii stal 8000,-Kc, trval 13h, jidlo jsme si bohuzel nezaplatili pres net, az na zpatecku ho mame objednane. Dala jsem si jen caj se snickers za 66,-Kc.

2. Den 28.01.2012
Kuala Lumpur, Malaisie
Pristali jsme v 19 h mistniho casu, venku se uz stmivalo. Dali jsme na letisti balenou vodu, vymenili malajske ringity zatim jen za 50 €, jelikoz v centru bude urcite lepsi kurz. Transfer do centra stoji 8rm..
1rm je 6 Kc
Autobus ceka nez se zcela zaplni, vyckavali jsme zhruba pul hodiny a slabou hodinku zabrala cesta. Vzali jsme si
Na miste jsme chvili bloudili, nez jsme nasli nas hostel v cinske ctvrti. Ubytko pro jednu osobu na 2 noci v 24 mistnem pokoji vyslo na prijemnych 190,-Kc. Na pokoji jsme byli jen my, nejaky dedula a 3 asiati. Vecer jsme sli na trh a v restauraci jsme si dali "small" nudle s kurecim za 36,-Kc, colu , pote jsme videlu ohnostroj, ktery zakoncoval oslavy zacatku noveho draciho roku dle cinskeho kalendare.
Letiste voda 1/2 l 1 rm,
Centrum voda 1,5 l 1,50 rm,
ubytovani na 2 noci 32 rm
metro 2x 1,60 rm
Plechovka piti 1 rm
Bus z letiste 8 rm
Celkem: 47 rm

3. Den 29.01.2012
Kuala Lumpur
Snídaně na hostelu v ceně ubytka  (96,-Kc/osoba/noc) tousty udělané na toustovaci jen z 1 strany, na výběr marmeláda, burákové málo.
Po snídani jsme vyrazili do směnárny v blízkosti Petronas Tower, kde je jeden z nejlepších kurzu. Za 1€ jsme dostali 3,87 rm. Coz znamena ze 1rm je 6,-Kc:) Poté jsme si to namířili k Batu caves.
Od Petronas Tower jsme jeli mistni nadzemkou za 1,60 rm na KL Central Station. Zde jsme si v automatu kazdy koupili plechovku Ice tea Nestea za 1 rm, pote jsme okukovali mistni stanky s brylemi. Ceny byly zde o neco vyssi nez na trznici a prodavaci nebyli ochotni smlouvat.
Doprava batu caves zpáteční 4 rm.
Batu caves je od KL vzdalene sice jen 13 km, ale cesta opravdu "rychlym" vlakem zabere 30 minut. V Asii to všude přehánějí s klimatizací a ani náš vlak nebyl vyjímkou. Batu caves je posvátným místem hinduistu, nachází se tu mnoho trhovcu a opic. Na Batu caves se musí vyšplhat po dlouhých schodech, které dají každému zabrat.
Nahoře jste splaveni a dali byste cokoliv za ručník, trhovci nabízejí jen všelijaké cetky. Hinduisti zde chodí bosy, do cehoz jsme my nesli. Nachazi se zde jeskyne s netopyry, vstup je prehnany 180,- Kc za osobu.
Po Batu jsme zamirili na trh do cinske cvrti, kde jsme sehnaly ray bany za 60,-Kc a dali si mistni "pochoutky" za 5 rm. Rikali ze to je kure, nechutnalo to tak, radeji nehadat co to bylo, coz plati pro cely pobyt.

4. Den 30.01.2012
Kuala Lumpur, odlet na Bali
Dnes se nam vymstilo, ze v KL mame pokoj bez oken. Zaspali jsme a uz jsme se nestihli podivat do parku. Kolem 13h jsme si na trhu dali bramborove a sladke pecivo, bylo moc dobre a prislo na 6,-Kc. Pote jsme poslali par pohledu domu, znamka stala jen 3,-Kc, tak uvidime jestli dorazi. A hura smer letiste jelikoz nam v to v 18:30 leti na Bali. Letadlo bylo plne jen z poloviny, takze jsme si hned po vzletu zabrali sedadla v nouzove ulicce nad kridly a planovali jsme, cetli si cestopisy,.. Hned po priletu jsme zaplatili vstupni tur. vizum 25$, pote jsme prochazeli kolem smenaren se spatnym kurzem, tak jsme smenili jen trochu, abychom meli na odvoz do nejblizsiho mesta, jimz byla Kuta. Pred terminalem stalo hodne nahanecu, kteri zacinali na 400 000 rupi za odvoz do Kuty, coz je nesmyslna suma, kdyz si vezmete, ze je to 800,-Kc a cesta trva 10 min autem. Nakonec jsme cenu pro 6 osob usmlouvali na 100 rupi-200,-Kc. Cesta do Kuty pro nas byla sokem, v KL to vypada jako v Evrope, ale na Bali jste zlate prase, ktereho chce kazdy oskubat. Smlouvani je nutnosti skoro u vseho. Pokrikuji tu na nas, kdyz nic nekoupime, tak jsou schopni i nadavat. Hledali jsme hotel docela dlouho, bud byly predrazene nebo plne. Nakonec jsme objevili stredni kategorii hotelu ( Sorga hotel ) 250 rm za pokoj ve kterem jsme byli 3. Pokoj byl bez klimatizace,
jen s vetrakem, trochu zatuchly, ale cisty a bez zviratek.

5. Den 31.01.2012
Bali, Indonesie
Snidane na vyber ryze, toast s vajickem- bylo mozne si dat jen 1x, caj nebo kava a ovocna stava. Na Bali jsme chteli hlavne kvuli surfu, takze jsme ho dnes pujcili. Na plazi byli nesmyslne ceny, chteli 200,-Kc za 2 hodiny, po smlouvani 100 Kc za den, ale pote jsme objevili kousek od hotelu pujcovnu a pujcili jsme 3 surfy, 1 za 140,-Kc na 2 dny. More je v Kute spinave, na plazi se vali odpadky. Vlny jsou zde ale nejlepsi z celeho Bali. Surfing nam ze zacatku moc nesel, byli jsme radi kdyz jsme chytli vlnu a sjeli ji po brise. Za den jsme stihli i 1 prkno nalomit. Pokuta vysla na 400,-Kc
Na obed jsme sli do takoveho komplexu hospod, kde kdyz videli cisnici bile, tak se byli schopni o nas i poprat. Jidlo bylo dobre, vyslo i s pitim na 50,-Kc. Veceri jsme dali na stejnem miste.

6. Den 01.02.2012
Bali, Indonesie
Dnes jsme dlouho spali, valeli se na hotelu u bazenu, obed jsme si taky dali v hotelu a kupodivu bylo levnejsi nez v centru, kde se o nas predhaneli. Dala jsem si nudle s kurecim masem a ice tea, dohromady to vyslo na prijemnych 35,-Kc. Odpoledne jsme vyrazili na surf, pote zase bazen na hotelu. Vecer jsme si byli pujcit skutry na 7 dni, se kterymi se chystame projet cele Bali. Pujceni vyslo na 40 rm/ den (80,-Kc/den)
vcetne pojisteni. Benzin je tu velice levny, litr stoji 6,-Kc. Pri ceste do hotelu nas zastavili policajti, hned si neco na bilich nasli, zaplatili jsme pokutu 800,-Kc za to, ze 1 z nas si nechal mezinar. ridicak na hotelu.

7. Den 02.02.2012
Bali, Indonesie
Rano platime kazdy kolem 700,-Kc za ubytovani na 3 noci a nejakou utratu v hotelove restauraci. Vyrazime na motorkach smer vychod, Padang beach. Vzdalenost 120 km jsme s prestavkami ujeli za 6 hodin, z motorky jsme videli spoustu ryzovych poli, hinduistickych chramu. Mistni nas s usmevem zdravili, nic nam nevnucovali jako v Kute. Kolem poledne zacalo silne prset, tak jsme se po ceste uchylili do mistniho motorestu. Ziji zde hodne chudi lide, vari dobre a velice levne. Pote jsme z jedne vesnice odbocili do lesa, jeli jsme do prikreho kopce, motorky dostavali zabrat. Navstivili jsme mistni chovatele kurat a rozpadly chram. Kolem 6. vecer jsme se zacali poohlizet po nejakem ubytovani. Nejdrive jsme narazili na drahy rezort, pote na luxusni hotel, ktery patril Čechovi, tak jsme s nim dali rec, zjistili jsme ze tu zije uz 3 roky a nasel si tu zenu, balijstinu, indonestinu se neuci, jelikoz to jsou podle nej velice rozdilne jazyky, vystaci si tady jen se zaklady anglictiny a sve zamestnance uci cesky. Nakonec jsme se uhnizdili v Paradise hotelu v Tulamberku 120,- Kc/ osoba/ noc. (Tulamberk  je vyhlasena potapecska destinace).

8. Den 03.02.2012
K snidani jsme dostali vajicko v toastu, pote jsme sli snorchlovat k potopenemu vraku americke lodi. Kluci vylovili hvezdice, uzili jsme si to. Ve 12 h jsme vyrazili podivat se na kohouti zapasy. Zaplatli jsme za to chlapkovi z hotelu kazdy 50,-Kc. Zapasy jsme skoro nevideli, byla tam hlava na hlave, my jedini jsme byli bili, koukali se na nas divne, ja jsem tam krome jedne kucharky byla jedina holka. Konaly se pod plachtou hned za jednou z vesnic vzdalenych od naseho ubytovani cca 4 km. Na obed jsme skocili k mistni babce, za 30,-Kc jsme si dali ryzi s kurecim masem, vajickem a hodne palivou omackou. Odpoledne nam hodne prselo, takze jsme se jen poflakovali na pokoji, kolem 17h jsme vyrazili podivat se na vodopady vzdalene 20 km od Tulamberku. Cesta na motorkach nam zabrala vic casu, nez jsme ocekavali, vlivem silnych destu ze silnic byly leckdy koupaliste, parkrat jsme se museli brodit a jet hodne pomalu. K vodopadum Les je treba jit jeste asi 20 min pesky a jiz se stmivalo, coz byl duvod proc jsme je presunuli az do planu na dalsi den. Cesta tam tedy dnes byla zbytecna. Alespon jsme si prolezli mistni hinduisticky chram, jak jsme zjistili nema cenu prochazet vsechny, ktere mame po ceste, vsechny  vypadaji totiz vice mene stejne. V mistnim kramku jsem si musela koupit nove zabky, vysly na 60,-Kc a take jsme si vsichni koupili klasickou asijskou plastenku. Po dlouhem smlouvani jedna vysla na 80,- Kc. Dostali jsme hlad hned naproti kramku zrovna mistni vecereli, za 10,- Kc jsme si dali kazdy vybornou barevnou ryzi s kurecim a fazolkami. K tomu cola taktez za 10,- Kc, parada. Jsme spokojeni, ale uz se setmelo a mame trochu strach z der na silnici. Nastesti to dopadlo dobre, dorazili jsme vsichni v poradku. Po prijezdu do Tulamberku mame znovu hlad, bohuzel je ve 22h otevrena jen docela draha restaurace. Davam si jen cibulovou polevku, ovocny juice, kluci si davaji nudle s kurecim.

9. Den 04.02.2012
Bali, Indonesie
Dnes jsme meli v planu jet znovu na vodopady, kdyz jsme je vcera nestihli projit, dale jsme chteli na sopku, do nejvetsiho chramu a podivat se do vesnice lidozroutu. Bohuzel jeden z nas celou noc problil a prosral, k ranu se pridal dalsi a take nam tu porad prsi. Dnes jsme jen cely den na pokoji, byli jsme jen na obede a ja s Lukasem jsme se prosli k mori, kdyz chvili neprselo. Polovina nasi vypravy odjela, snad se rano vschopime a dozeneme je.

10. Den 05.02.2012
Dnes nastasti marodi vypadaji o neco lip a po snidani slozene z palacinky a kousku bananu vyrazime z Tulamberku smerem na matku vsech chramu na Bali na chram Purabesakih. Cesta nam zabrala zhruba hodinu a pul, kopcovity teren a divoka jizda mezi kamiony. Prestavka na jidlo na trhu, nakonec jsme si kazdy dali jen kousek melounu za 4,-Kc, protoze maso a ryzi meli olezle mouchami. Sprite za 10,-Kc vam suverene vyliji z flasky do igelitoveho sacku a daji k tomu brcko, pry je to v Asii bezne:) Chram byl moc pekny, sedmipatrovy, vstup za 30,-Kc, pujceni sarung po smlouvani 10,-Kc ( jedna se o kus latky, kterou si musite obvazat okolo pasu, jinak vas dovnitr nepusti ) u chramu jsme narazili na postarsi Cechy, dozvedeli jsme se ze jsou uciteli na VS a ze stejne jako my vyuzivaji zkouskoveho obdobi k cestam po Asii:) Nutno zduraznit, ze nam doporucovali Cejlon, Srylanku, tam ze lide jeste nejsou tak zkazeni penezi jako na Bali. U vchodu se nam vnutil jeden chlapek, tvrdil nam ze neni pruvodce, ti ze pry obvykle chteji kolem 10-15€, ze on chce jen 1€ za kazdeho. Nejdrive jsme to pochopili tak, ze chce 1€ za vsechny, takze jsme kyvli. Rekl nam neco malo zajimaveho, napriklad ze tento chram je pro vsechny hinduisty na Bali, oproti lokalnim, ktere najdete skoro v kazde vesnici. Tento chram je taktez nejstarsim a nejvetsim chramem na Bali, ma prizvisko matka chramu. Je rozclenen do nekolika pater, v nejakem se modli, uctivaji bohy, v dalsim diskutuji a jedi. Behem prochazeni kolem nas poskakovali 6-ti lete holcicky a nabizeli nam pohledy s upominkovymi obrazky Bali. Zpivali plactive ten thousand, one dolar per one a porad dokola. Clovek by asi udelal lip, kdyby jim koupil cokoladu, protoze ty penize co jim clovek da, z nich stejne nekdo vytriska.  Behem nasi prohlidky chramu prisla pritelovi zprava s infem ze se zbytek nasi party nachazi u jezera Batur. Vyrazili jsme za nimi s velkymi ocekavanimi. Bohuzel jsme s pritelem pichli, nechali jsme nejdrive jen kolo dofouknout, vyslo to na 4,-Kc. Namirili jsme si to do hotelu Suria, kde na nas zbytek cekal. Najit hotel byl orisek, museli jsme majitele a nahanece v jednom vzit na skutr, aby nam ukazal cestu dolu k jezeru Batur a k hotelu Suria. Pokoj jsme meli za 300,-Kc pro 2, my jsme ho s pritelem meli kupodivu bez plisne, s teplou vodou, jen komari meli k nam volny pruchod  a kdyz jsme si myli ruce v umyvadle, tak ta voda vytykala zpod zachoda. Veceri s obedem jsme spojili u  mistniho "motorestu", obsluha zde byla lina, dala jsem si rybu z jezera, byla dobra, chutnala jako obycejne file. Pridali jsme si nekolikrat americke brambory. Pote jsme vyrazili na motorkach kolem jezera, pekna priroda, chude vesnicky, mavajici domorodci, hrozne cesty. Cele jezero Batur se objet kolem dokola neda. Nabizeji zde koupani v termalnich pramenech, ceny jsou premrstene, zacinaji smlouvat na 800,-Kc, do toho jsme nesli, take nam unikl treking na nedalekou sopku.

11. Den 06.02.2012
Bali, Indonesie
Rano jsme v hotelu dostali palacinku s kousky bananu a caj. Dnes se jiz vracime zpet do Kuty kde prespime 1 noc v nasem jiz znamem hotelu Sorga a dalsi den rano poletime do Thajska do mesta Phuket.
V kopcich nam pri jizde byla i v mikine zima, pote nesneditelne vedro, dnes se poprve na motorce docela smazime. Je velice husty provoz, kazdy tu jezdi divoce, modlim se abychom to prezili. Cesta nam zabrala cele dopoledne, nakonec to dopadlo dobre, ztratili jsme se az v Kute a kamaradovi se jen trhnul remen mezi Denpasarem a Kutou, nakonec si pro motorku majitel dojel.
Ubytovali jsme se opet v hotelu Sorga, dali jsme si nudle s vejcem a kuretem za 24,- Kc, melounovy juice za 16,-Kc a spokokene jsme relaxovali u bazenu. Dali jsme si vyprat pradlo, 2 kg za 28,-Kc, parada, dalsi den jsme vse dostali vonave a vyzehlene. Pote jsme vratili motorky, byli jsme radi  ze ty krapy mame z krku. K veceru jsme akorat skocili do Kfc na internet, siroko daleko jedine misto kde ho maji free.

12. Den 07.02.2012
Bali, Indonesie

Dnes jsme si vyzvedli pradlo, prosli jsme si kramky s oblecenim, jiz me nebavilo smlouvat, obzvlast kdyz zacinali na nesmyslnych caskach. Dopoledne jsme stravili v bazenu na hotelu, odpoledne jsme se byli podivat na plaz, mistno si nas fotili, divali jsme se na krasny zapad slunce, vlny byly obrovske, jen skoda tech odpadku na plazi a toho mnozstvi lidi a otravnych prodejcu.
Na veceri jsme sli do mekace, ceny polovicni nez u nas. Pote jsme sli na zaslouzenou masaz celeho tela. Nejvice nas boleli zada ze sezeni na motorce. Hodinova masaz vysla na 100,-Kc, me se moc libila, bylo v ni hodne tlaceni, uplne jina nez na jakych jsem byla v CR. Ja s Davidem jsme pote sli jiz do hotelu spat, ostatni sli na party, od 22 do 23 se muze pit gratis, nedopadlo to dobre, par kluku okradli.

13. Den 08.02.2012
Odjezd z Bali do Phuketu

Dnes jsme vstali okolo 8., hotel jsme jiz platili predesly den, takze jsme se jen nasnidali, odhlasili, v Kfc jsme nahrali mapy a chytli jsme tago na letiste. Auto vyslo na 80,-Kc. Byla trochu zacpa, ale meli jsme rezervu, takze jsme vse krasne stihli. Museli jsme zaplatit odletovou taxu z Indonesie, ta cini 300,-Kc.
Let do Phuketu trva z Denpasaru zhruba 3 hodiny, dala jsem si kureci maso s ryzi, colu, vyslo to na 120,- kc coz je na asii drahe. Kdyz si objednate jidlo do letadla pres net, tak je to o 20% levnejsi, meli jsme to na tento let udelat.
Co me prekvapilo bylo to, ze chteli platit navic 1000,-Kc za osobu kdyz si nekdo chtel sednout do ulicky nouzoveho vychodu nad kridlo. Teto sluzby vyuzil pouze 1 nemecky par. V Phuketu je o 1 hodinu mene nez na Bali.
Hned jsme smenili jen asi 30 dolaru, ve meste bude jako vzdy lepsi kurz.
100 Bahtu = 60,- Kc, 1€ = 40 Bahtu v lepsich smenarnach, na letisti bylo 39
Na letisti v Phuketu jsme si vzali mini van, vysel na 60,-Kc na osobu, svezl nas do centra. Hned jsme zamirili do samoobsluhy pro vodu, mnohem chutnejsi nez na Bali a levnejsi. Vedle se nachazela pekna restaurace, zadna vysoka kategorie, ale meli cisto, jidlo jevne za 30,-Kc, velice dobre a k tomu vyborny bezinkovy juice.
Po jidle jsme se zacali poohlizet po ubytovani. Nejdrive jsme nasli jeden drahy hostel s palandami, meli tam zdarma wifi, takze jsme si  stahli mapy a hledali info o dalsich mistech kde se ubytovat. Hledali jsme dlouho, bud byly hotely i hostely plne nebo drahe. Nakonec jsme objevili luxusni a levny hotel, pouze za 350,- Kc pokoj pro 2. Zatim nejhezci pokoj, klasicky evropsky standard, my jsme byli nadseni ze po nas neleze hmyz, mame klimatizaci, zdarma pitnou vodu, teplou vodu a jakztakz fungujici toaletu:).
Vecer jsme sli smerem do pristavu, po ceste jsme potkali ceduli s levnou nabidkou lodni prepravu, 330,- Kc za cestu lodi z Phuketu na vyhlaseny ostrov Phi Phi a taktez v teto cene je preprava z Phi Phi do Krabi. V hotelu nam nabizeli za 360,-Kc pouze jednu cestu. Sli jsme tedy do toho. Pritel sjel s manzelem prodejkyne prepravy do banky penize, za 100€ jsem dostala 4000 Batu.
Pote jsme sli do samoobsluhy koupit opalovak, nejvyssi faktor meli 25 a byl docela drahy, asi za 180,- Kc.
Vzhledem k tomu ze kluci byli hodne vyhladoveli, zapadli jsme hned do 1. restaurace, meli na Asii vysoke ceny, s klimatizaci to prehaneli, ja jsem nemela moc hlad, David taky, domluvili jsme se ze si potom dame neco na trhu.
Obsluhovali nas asi 13ti lete deti, meli v tom bordel, nejdrive jsme dostali 1 jidlo navic, porad nam dolevali vodu ktera byla zdarma, na obrazcich jidla vypadala luxusne, ale byly to male porce se zelenymi nudlemi. Obsluha umela spatne anglicky, byla sranda, pri placeni si nevsimli ze 1 z nas nezaplatil. Pobehavalo tam asi 10 deti, kdyby tam byl 1 clovek, tak by to postrehl.
Pote jsme sli na trh, dala jsem si s Davidem takova sladka kolecka, byla moc dobra 12 jich vyslo na 30,-Kc.
Pote jsme se prochazeli jeste po meste, v Phuketu maji draty vsude, zajimalo by me jak se v tom vyznaji. Jinak bylo videt ze je na tom Thajsko ekonomicky o neco lip nez Indonesie.

14. Den 09.02.2012
Phuket Thajsko, odjezd na ostrov Phi Phi
Dnes rano jsme meli v hotelu vybornou snidani, ze svedskych stolu jsme si mohli vybrat vajicka, ryzi, zeleninu, ruzna masa a ovoce.
V 8h rano nas primo u hotelu vyzvedli mini vanem a odvezli do pristavu. V 8:40 jsme vypluli na ostrov Phi Phi. Cesta trvala 2 hodiny a krasne utekla, pousteli nam Mr. Beana, meli zdarma pitnou vodu, jidlo bylo k zakoupeni.
Po Prijezdu na Phi Phi od kazdeho turisty chteli palivovou dan 20 Batu. Vsude mnoho turistu, na Phi Phi nejezdi auta, je to maly ostrov, turiste se pohybuji pesky a mistni vetsinou na kole. Hledali jsme ubytovani, je zde drazsi nez jsme obvykle platili. Nakonec jsme se ubytovali v hostelu s palandami, v mistnosti s nami bylo asi 20 dalsich lidi. Vyslo to na osobu na 240 Kc, jedinou vyhodou byla klimatizace, jinak vsude spina, hrozny pristup majitelu, postel nam prisli prevleknout po predchozich najemnicich az k vecer.
Odpoledne jsme prozkoumali mistni plaze, krasne cista voda, ale vsude jsou lode. Na dlouhe plazi je hodne melko, kdyz prisel odliv, tak jsme meli nejdrive vody po kolena, pote ani ne po kotniky.
K obedu jsem si dala kus melounu, k veceri jsme si dali s Davidem na pul velky flak kureciho masa s ryzi, David si k tomu jeste dal kureci na tycce, k tomu 2x cola. Meli jsme to ve stanku s pozenim, platila jsem 180,- Batu. Kdyz si vezmete ze v Phuketu se da najist v luxusni restauraci za 80,- Batu, tak je na Phi Phi docela draho.
Pred zapadem slunce jsme se sli podivat na plaz pres kopec, na tzv Long beach, ale diky odlivu se clovek musel brodit ve vode po kotniky a pote prelezat kopec, ve vode bylo hodne jezku a vzledem k tomu ze je okolo Phi Phi hodne melko, tak po odlivu musite jit 50 m ve vode po kolena a az pote je mozne snorchlovat.

15. Den 10.02.2012
Dopoledne vylet lodi kolem Phi Phi na jine ostrovy, odpoledne presun do Krabi.

Vstavali jsme kolem 8h, sli jsme na trh pro sladke vyborne kokosove satecky, pick up u kancelare u ktere jsme si zaplatili vylet lodi byl v 9h. Puldenni projizdka po nejznamejsich mistech vysla na osobu na 120,-Kc. Na pramicce nas jelo 16, lodka se hodne houpala, voda strikala, byla sranda. Nejdrive jsme jeli kolem skali ve ktere byli Vikingove, pote do nejake zatoky kde byla moznost se vykoupat, a potom snorchling pobliz zname plaze the Beach, videli jsme krasne barevne ryby. Pote byla hodinova pauza na The Beach kde se natacel film Plaz s Dicaprem. Vsude byla krasne cista voda, nadherne skalni utvary, co nam ale hodne vadilo bylo hrozne mnozstvi turistu a lodi. Po pauze jsme na lodi dostali ananasy, byly moc dobre a bylo jich dost pro vsechny. Nasi posledni zastavkou byla Monkey beach, opic tu bylo hodne, ale turistu jeste vic.
Po navratu jsme si vyzvedli bagly z kancelare, dali jsme si kureci, krabi kousky na tycce a ryzi. Pote jsme jiz sli na lod, ktera nas odvezla do Krabi.
V Krabi se na nas jako obvykle sneslo hejno nahanecu taxi a ubytovani, usmlouvali jsme taxi do centra na 60,-Kc, dalo by se to jit pesky, jsou to 4 km. Hned po vylezu z taxi se nam mistni servirky snazili poradit jak se dostat do Satunu verejnym autobusem, obvolavali zname, dali jsme si u nich juice, ale stejne nic moc nezjistili. Na internetu taky nebyl jizdni rad ani ceny, hlavne slo o to jak jede bus dlouho, abychom ze Satunu stihli trajekt na Langkawi a nemuseli jeste spat v Satunu.
Ubytovali jsme se v City Hotel Krabi, byla to 3 hvezda, za 400,-Kc za dvouluzko, s klimatizaci, coz byla docela dobra cena. V hotelu nabizeli transfer az na Langlawi, za 750 Batu, coz je 450,-Kc, vzali jsme to. V pristavu v Krabi se nam to snazili vnutit za 3000 Batu pote jsme smlouvanim skoncili na 800 B.
Vecer jsme se sli najist na mistni trh, dali jsme si takove rolky ve kterych byl parek, krabi tycinka, pote na pul palacinku, nakoupili jsme na dalsi den banany, vino.. Vse bylo levne. Pote jsme relaxovali na pokoji a jeste jednou jsme vyrazili ven, meli na trzich nejaky festival, predvadeli show s ohnem, hledali jsme nejake brouky ze bychom ochutnali, ale bohuzel. Dali jsme si akorat na pul kokosovou zmrzlinu, dali nam ji primo v kokosu a byla moc dobra.

16. Den 11.02.2012
Presun mini vanem ( mensim busem ) do Satunu odtud trajektem konecne na Langkawi

Sraz v recepci hotelu byl jiz v 6:50, jelo s nami 5 mladych Nemcu, mini van byl klimatizovany, zadni sedacky jsme meli  pro sebe. Cesta z Krabi do Satunu zabrala zhruba 5 hodin, staveli jsme akorat na 30 min na snidani a na 10 min na benzince. Kus pred Satunem jsme presedli do jineho minivanu ktery pokracoval do pristavu. Vse dobre navazovalo, ve 12:15 jsme dorazili do pristavu, museli jsme zde cekat az do 16h, protoze lod odjizdejici ve 12:30 byla jiz plna. Nastesti v pristavu jiz brali i malajske ringity, dali jsme si ve food courtu ryzi s masem a cibulkou, lici juice. Dohromady za 42,-Kc:).
V trajektu v podpalubi byla sedadla jakoby odnesena z nejakeho starsiho letadla, cesta zabrala 2 hodiny, hrali jsme hry na iphone atd. Po prijezdu na Langkawi jsme museli na imigracni pasovou kontrolu, pote jsme si vzali taxi, sdileli jsme ho s parem se kterym jsme se seznamili na trajektu.
Ubytovali jsme se v Zackry Guest House, super ubytovani za 240,- Kc za pokoj/noc, krasne cisto, voda, wifi zdarma. Pote jsme zamluvili motorku na 4 dny, vyslo to na 600,- Kc. Na veceri jsme sli do restaurace pro mistni, ryze s masem za 30,- Kc, k tomu vyborny lemon juice za 12,-.
Zitra mame v planu jet na sever Langkawi, na ovocnou farmu a na plaz kde bychom meli byt jen my a opice, tak snad jiz zazijeme tu pohadku:)